SVK Missiolle lahjoitettiin auto

Lähetystyöntekijä Kikke Klaverin (vasemmalla) luovuttamaa autoa vastaanottamassa olivat SVK Mission lähetysjohtaja Nanna Rautiainen ja SVK:n talous- ja hallintojohtaja Kimmo Kaartama. Kuva: Jenny Rautalahti
Suomen Vapaakirkon lähetyksen työyhteydessä toimiva lähetystyöntekijä Kikke Klaver lahjoitti Skoda Fabia Combi -auton Vapaakirkon lähetykselle.

Kikke Klaver on pitkän linjan lähetystyöntekijä, joka on ollut jo vuodesta 2004 mukana kielenkehitystyössä Keski-Aasiassa, Venäjällä, Kaukasuksella ja Suomessa. Klaver tuli Suomeen Kaukasukselta vuonna 2011, ja vuonna 2018 hän muutti Inariin auttamaan inarinsaamen raamatunkäännöstyöprojektissa. Lapissa asuessa auton tarve on kriittinen, joten hänen lähettävä seurakuntansa Alankomaissa keräsi hänelle varat auton hankkimiseen.

Nyt Kikke Klaver on siirtymässä uusiin tehtäviin, joiden takia hän on poissa Suomesta ainakin pari vuotta. He pohtivat yhdessä lähettävän seurakuntansa kanssa auton tilannetta ja päätyivät siihen, että se voitaisiin lahjoittaa Vapaakirkon lähetykselle lähetystyöntekijöiden käyttöön.

Juhannuksen jälkeisenä maanantaina Tampereen Teopoliksella Klaver luovutti auton talousjohtaja Kimmo Kaartamalle ja lähetysjohtaja Nanna Rautiaiselle iloisissa tunnelmissa.

—Tämä on tosi hyvä lahjoitus, sillä erityisesti kesäksi tai kotimaanjaksolle Suomeen tulevilla lähetystyöntekijöillä on usein suuri tarve autolle. Ensimmäiset käyttäjät tälle autolle ovat jo heti ensi viikolla, SVK Mission lähetysjohtaja Nanna Rautiainen kommentoi kiitollisena.

Mikäli tiedät jonkun, joka haluaisi palvella lähetystyötä olemalla tarvittaessa apuna auton huoltamiseen ja korjaamiseen liittyvissä asioissa, otathan yhteyttä lähetystoimistoon: svkmissio@svk.fi.

Teksti: Jenny Rautalahti
JAA ARTIKKELI:

Aiheeseen liittyvää

Luetuimmat

Uusimmat

MAINOS