Salasana unohtunut?
”Elämää neutralisoimalla emme opi elämään”   Sunnuntaina juhlitaan isänpäivää. Hiljattain tiedotusvälineissä ja sosiaalisessa mediassa on käyty keskustelua Helsingissä ainakin kahden päiväkodin kokeilusta viettää isänpäivää neutraalimmalla termillä...
Lue uutinen
[caption id="attachment_10843" align="alignright" width="242"] Kuva: SVL arkisto[/caption] Lauantaina 4.11. on pyhäinpäivä. Pastori Hannu Lahtinen, miten juhlapäivän teema saadaan esille jumalanpalveluksessa? – Lauantaina ei kovin usein järjestetä erityisiä pyhäinpäivän...
Lue uutinen
Olli Viljakainen, olet Uusi Verso -toiminnan pastori ja toimit Tampereen Global Leadership Summit -konferenssin ohjausryhmän puheenjohtajana. Miksi seurakuntien tulisi osallistua GLS:ään ja miksi Uusi Verso on mukana? – GLS-konferenssi haastaa kuulijoita erilaisten teemojen kautta. Olemme...
Lue uutinen
Suomen Vapaakirkon Nuoret ry (SVN) on juhlinut pyöreitä vuosiaan Nuoria jo 70 vuotta -kiertueella. Syys-lokakuun aikana vierailuja tehdään ja on tehty yhteensä 70 seurakunnassa ympäri Suomen. Tulisielukoulun opiskelija Anni Westerholm, kävit syyskuun alussa Varkauden vapaaseurakunnassa osana...
Lue uutinen
Suomen Vapaakirkon hallituksen puheenjohtaja Jaakko Pihlajamäki, millaiseen tehtävään hallituksen jäsen sitoutuu? – Hallituksen tehtävät on määritetty yhdyskuntajärjestyksessä. Tehtäviä on 28 seurakuntien hengellisen tilan valvomisesta ja ajankohtaisten ilmiöiden seuraamisesta...
Lue uutinen
Suomen väestö ikääntyy, joten seurakunnissakin iäkkäiden jäsenien määrä todennäköisesti kasvaa. Vapaakirkon vanhustyön yhdyshenkilö Teija Nuutinen, mitä vapaaseurakuntien pitäisi tehdä jäsentensä hyvinvoinnin edistämiseksi? Entä kuinka seurakunnan pitäisi huolehtia oman alueen...
Lue uutinen
Näkökulma artikkeleihin 10 faktaa lukutaidosta ja Lukutaito rakentaa rauhaa (SVL 36/2017).   Suomen Viikkolehti (36/2017) käsitteli UNESCOn kansainvälisen lukutaitopäivän kunniaksi lukutaidon hyötyjä ja lukutaidottomuuden haittoja. Kymmenen faktan joukossa todettiin muun muassa,...
Lue uutinen